ul. Świętokrzyska 22
27-400 Ostrowiec Świętokrzyski
tel. 41 276 76 00
fax: 41 265 22 51
e-mail: biuro@mopsostrowiec.pl
Adres skrzynki e-Doręczenia: AE:PL-47338-36181-JUAIB-23
Elektroniczna skrzynka podawcza na ePUAP: /0sorh17w1x/SkrytkaESP
od poniedziałku do piątku: od godziny 7:00 do godziny 15:00
Piętro IV
tel. 41 276 76 00
Piętro III
tel. 41 276 76 20
Składnie dokumentów i korespondencji
Numery rachunków bankowych
Piętro III
od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00 – 15:00
Wydawanie decyzji dotyczących zasiłków:
Piętro V
Obsługa interesanta: przyjmowanie wniosków o ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych, świadczeń opiekuńczych, świadczenia wychowawczego od poniedziałku do piątku w godzinach od 10:00 do 14:00:
ul. Świętokrzyska 22 piętro V,
Ponadto informujemy, że wszystkie wnioski można składać drogą elektroniczną za pomocą systemu teleinformatycznego Emp@tia oraz za pośrednictwem banków krajowych świadczących usługi drogą elektroniczną oraz za pośrednictwem Urzędu Pocztowego.
Wydawanie decyzji na poszczególne świadczenia będzie można odbierać na V piętrze zgodnie z podziałem literkowym w następujących pokojach: 5.17, 5.18.
Decyzje dotyczące świadczenia z funduszu alimentacyjnego będzie można odbierać na V piętrze w pokoju 5.13
Piętro V
Obsługa interesanta od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 15:00
Dodatek mieszkaniowy – tel. 41 276 76 43
Dodatek energetyczny – tel. 41 276 76 43
Stypendia szkolne – tel. 41 276 76 17
Karta Dużej Rodziny – tel. 41 276 76 17
piętro III pok. nr 3.20 i 3.22
tel. 41 276 76 61 oraz 41 276 76 57
lub pok. nr 3.17 i 3.18
od poniedziałku do piątku
w godzinach od 7:00 do 9:00 i od 14:00 do 15:00
tel. 41 276 76 28 oraz 41 276 76 50
w sprawie udzielenia informacji i kierowania do domu pomocy społecznej
pok. 3.19 i 3.23
tel. 41 276 76 18 lub 41 276 25
Piętro I
Obsługa interesanta
tel. 41 276 76 68
Pracownicy socjalni (spis telefonów w linku poniżej)
Obsługa interesanta od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 9:00 oraz od 14:00 do 15:00
praca w terenie w godzinach od 9:00 do 14:00
Kontakt do pracowników socjalnych wg ulic do pobrania jako załącznik na dole strony.
(UWAGA !! w godzinach pracy w terenie pracownicy socjalni mogą być niedostępni pod telefonem)
Grzegorz Stawiarski
tel. 41 276 76 35
adres e-mail: biuro@mopsostrowiec.pl
Zgodnie z Ustawą o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U.2021.2070 t.j. z dnia 2021.11.17) oraz Rozporządzeniem Prezesa Ministrów w sprawie sporządzania i doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych (Dz.U.2018.180 t.j. z dnia 2018.01.22) Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej uruchomił Elektroniczną Skrzynką Podawczą (ESP) – “Dostępny publicznie środek komunikacji elektronicznej służący do przekazywania informacji w formie elektronicznej do podmiotu publicznego przy wykorzystaniu powszechnie dostępnej sieci teleinformatycznej”.
Najpopularniejszym i całkowicie darmowym rozwiązaniem jest nadzorowana przez Ministerstwo Cyfryzacji platforma ePUAP (elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej).
Adres do doręczeń elektronicznych na ePUAP Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim: /0sorh17w1x/skrytkaESP
Adres skrzynki e-Doręczenia: AE:PL-47338-36181-JUAIB-23
Zgodnie z art. 63 § 1 kodeksu postępowania administracyjnego podania (żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia) w formie elektronicznej mogą być wnoszone przez elektroniczną skrzynkę podawczą:
„Podania (żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia) wnosi się na piśmie, za pomocą telefaksu lub ustnie do protokołu. Podania utrwalone w postaci elektronicznej wnosi się na adres do doręczeń elektronicznych. Jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej, podania wniesione na adres poczty elektronicznej organu administracji publicznej pozostawia się bez rozpoznania.”
Oznacza to, że organy publiczne nie mogą rozpatrywać podania przesłanego zwykłym e-mailem.
W celu złożenia dokumentu elektronicznego należy wejść na stronę platformy ePUAP (dostępna pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal) wypełnić dostępny na stronie formularz i opatrzyć go kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.
Po złożeniu elektronicznego dokumentu Nadawca otrzyma Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO).
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej udziela odpowiedzi na korespondencję otrzymywaną drogą elektroniczną, która spełnia wymogi określone w art. 63 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2021.735 t.j. z dnia 2021.04.21), którego brzmienie jest następujące:
„Podanie powinno zawierać co najmniej wskazanie osoby, od której pochodzi, jej adres, również w przypadku złożenia podania w postaci elektronicznej, i żądanie oraz czynić zadość innym wymaganiom ustalonym w przepisach szczególnych.”
Oznacza to, że treść kierowanej korespondencji powinna zawierać co najmniej wskazanie:
Ponadto zgodnie z art. 14 § 1a ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2021.735 t.j. z dnia 2021.04.21) korespondencja w formie elektronicznej musi spełnić następujące wymogi:
„§ 1a. Sprawy należy prowadzić i załatwiać na piśmie utrwalonym w postaci papierowej lub elektronicznej. Pisma utrwalone w postaci papierowej opatruje się podpisem własnoręcznym. Pisma utrwalone w postaci elektronicznej opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym lub kwalifikowaną pieczęcią elektroniczną organu administracji publicznej ze wskazaniem w treści pisma osoby opatrującej pismo pieczęcią.”
Z powyższego wynika, że korespondencja kierowana drogą elektroniczną powinna być opatrzona kwalifikowanym podpisem w jednej ze wskazanych powyżej form. Korespondencje bez takiego podpisu należy traktować jako nie podpisaną (anonim).
Załączniki dodawane do wnoszonych drogą elektroniczną pism muszą być zapisane w formatach danych określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z 14 września 2011 r. w sprawie sporządzania pism w formie dokumentów elektronicznych, doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych to jest:
Kodeks postępowania administracyjnego określa sposób postępowania w przypadku wystąpienia braków formalnych w korespondencji (np. braku podpisu elektronicznego):
„Art. 64. [Braki formalne podania]
§ 1. Jeżeli w podaniu nie wskazano adresu wnoszącego i nie ma możności ustalenia tego adresu na podstawie posiadanych danych, podanie pozostawia się bez rozpoznania.
§ 2. Jeżeli podanie nie spełnia innych wymagań ustalonych w przepisach prawa, należy wezwać wnoszącego do usunięcia braków w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż siedem dni, z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie podania bez rozpoznania.”